، تا این لحظه: 21 سال و 1 ماه و 9 روز سن داره

باید ها و نباید های بارداری

نقش امگا 3 در درمان بیش فعالی

1392/8/20 13:27
نویسنده : هانی
2,057 بازدید
اشتراک گذاری

هرچه بیشتر درباره بیش فعالی بدانید بهتر می‌توانید در رشد و تربیت کودک‌تان سهیم باشید.

بیش فعالی یک بیماری شایع در کودکان است که در یادگیری و تحصیل کودکان اختلال ایجاد می‌کند. همواره خانواده‌ها به دنبال روش‌هایی هستند تا علائم و آسیب های این بیماری را در فرزند خود بهبود بخشند.

یک تحقیق که روی خرگوش‌ها انجام شده است نشان می‌دهد اُمگا 3 باعث درمان بیش فعالی می‌شود. محققین متوجه شده‌اند که رژیم غذایی می‌تواند نقش مهمی در رفتار بچه‌ها داشته باشد.

کمبود برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها در بچه‌های بیش فعال دیده شده است و تجویز مکمل‌های مولتی ویتامین باعث بهبود بیش فعالی می‌گردد. اسیدهای چرب اُمگا 3 جزو مواد غذایی است که حتما باید خورده شود چون بدن نمی‌تواند آن را بسازد.

منابع مهم اُمگا 3 عبارت‌اند از: ماهی، برخی مواد گیاهی مثل روغن زیتون و مکمل‌های دارویی. اخیراً یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه اوسلو کشف کردند که بین مصرف اُمگا 3 و کم شدن علائم بیش فعالی ارتباط قوی وجود دارد. آنها خرگوش‌هایی که علائم بیش فعالی را داشتند مورد آزمایش قرار داده و در رژیم آنها اُمگا 3 قرار دادند و سپس رفتارشان را ارزیابی کردند و مواد شیمیایی مغز آنها را تجزیه و تحلیل کردند.

این تحقیق نشان داد اومگا 3 نقش مهمی در کم کردن علائم بیش فعالی در خرگوش‌های مذکر دارد. اگر چه تأثیر این درمان هنوز در انسان ثابت شده نیست. اما جای امیدواری خواهد بود که در آینده بتوان با رژیم غذایی بسیاری از علائم بیش فعالی را کنترل کرد.

بیش فعالی

میلیون‌ها کودک و بزرگسال مبتلا به بیش فعالی هستند. بیش فعالی در هر نژاد جنس و جامعه‌ای با هر ضریب هوشی می‌تواند رخ دهد. 9.5 درصد کودکان در آمریکا مبتلا به بیش‌فعالی هستند. در پسران 2 تا 3 برابر بیشتر از دختران دیده می‌شود. بیش فعالی بیشتر با اختلالات اضطرابی همراهی دارد و 70 درصد کودکان بیش فعال به افسردگی مبتلا می‌شوند. تحقیقات مشخص کرده که بیش فعالی ژنتیکی است و مشکل عمده آن در مغز است و اکثر علائم آن از مناطق مخصوصی در مغز منشاء می‌گیرد.

این بیماری به خاطر مراقبت ناکافی والدین و مشکلات تحصیلی حساسیت‌های غذایی و مصرف زیاد شکر نیست.

این بیماری باعث مشکلات زیادی ذر یادگیری می‌شود و کودک را از ادامه تحصیل باز می‌دارد. کودکان بیش فعال کاملاً بی‌قرار هستند و نمی‌توانند در صندلی آرام بنشینند. بدون وقفه حرف می‌زنند. هر چیزی که می‌بینند می‌خواهند بگیرند و بازی کنند. پیوسته در حال حرکت هستند. رفتار نامناسب دارند و از عهده انجام کارها و وظایف برنمی‌آیند. شاید در آینده‌ای نزدیک ثابت شود تغذیه با اُمگا 3 باعث بهبود بیش فعالی است. به هر حال تا آن زمان توصیه می‌شود به این کودکان رژیمی مناسب داده شود و به رژیم غذایی آنها توجه بیشتری شود.

نقش ریتالین در درمان بیش فعالی و اختلالات رفتاری کودک به شما کمک می‌کند تا تشخیص دهید کودک شما نیز بیش فعال است یا خیر.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)