، تا این لحظه: 21 سال و 1 ماه و 10 روز سن داره

باید ها و نباید های بارداری

مطلب اول (روز های نخست بارداری)

1392/6/31 12:57
نویسنده : هانی
1,315 بازدید
اشتراک گذاری

خانومای عزیز من هفته 20بارداری هستم و از خدا میخوام کمک کنه روز های باقیمانده رو به سلامت طی کنم.

میخواستم از روز های اول بارداری براتون بنویسم چون میدونم وقتی اقدام می کنین همش منتظر یه نشونه هستین.

اول از همه فکر کنم بدونین که باید از 3ماه قبل اسیدفولیک مصرف کنین و برای داشتن یک نطفه قوی بهتره اقایون ویتامین ای و زینک پلاس مصرف کنن.

موقع نزدیکی و بعد از اون هیچچچچچ استرسی نداشته باشین و با توکل به خدا برای داشتن نی نی سالم و صالح اقدام کنین.

بعد از اقدام از هفته 3میتونین منتظر نشونه ها باشین شایدم هیچ نشونه ای در کار نباشه.

خستگی، تهوع ، تکرر ادرار، خواب الودگی، بزرگ شدن پستان،و... جالبه من هیچ نشونه ای نداشتممممم.

نشونه های بارداری برای خانوم های متفاوت باهم فرق داره ولی از مهم ترین هاش:

(برداشت شده از سایت پارسه گردhttp://civil8233027.persianblog.ir/post/126#)

حتماً دوست دارید زود متوجه شوید باردار هستید یا خیر؟ ولی باید بدانید که تا چند هفته متوجه این موضوع نخواهید شد. هفتۀ اول بارداری معمولاً از آخرین روز دوره عادت ماهانه شما آغاز خواهد شد. قدری گیج کننده به‌نظر می‌رسد، اما اینطور نیست. متخصصین اولین روز  آخرین دوره عادت ماهانه را به عنوان اولین روز بارداری به حساب می آورند و از آن روز شروع به شمارش می کنند. تخمک گذاری تا 2 هفتۀ آینده آغاز نمی شود، پس منتظر هفته سوم باشید تا شاید بتوانید در آن باردار شوید.

اگر امیدوار هستید که این ماه باردار شوید، می توانید با حساب کردن روز تولد فرزند خود قدری لذت ببرید. برای اینکار لازم است که ابتدا هفت روز به آخرین روز دوره ماهانۀ آخر خود اضافه کنید، سپس سه ماه از آن کم کرده و یکسال به آن عدد اضافه کنید. این روشی است که اکثر پزشکان از آن استفاده می کنند. البته تاریخ‌هایی که بدست می آیند تقریبی هستند و از بین هر 20 نفر تنها 1 نفر، درست در همان روز محاسبه شده، زایمان خواهد کرد. علاوه بر این باید دانست که اصلاح تاریخ وضع حمل توسط پزشک در طی دوران بارداری، اتفاق غیر منتظره ای نیست و این اصلاحات عموماً با محاسبه اندازه جنین و اطلاعات دیگر صورت می گیرد.

خوردن ویتامین‌های قبل از زایمان (Parenatal Vitamins)، بسیار مفید می باشد. اگرچه به این ویتامین‌ها، ویتامین‌های پیش زایمان گفته می شود، اما جنین در حال تکامل به مواد مقوی و مفید آنها مثل اسید فولیک، آهن و ...، بسیار احتیاج دارد. لذا مصرف آن‌‎ها در همان هفته های ابتدایی بسیار توصیه می شود؛ در حالیکه ممکن است حتی از بارداری خود خبر نداشته باشید.

علاقه شما برای باردار شدن ممکن است در ابتدا برای شریک زندگیتان قابل درک نباشد و یا واکنش منفی او را در پی داشته باشد که همین موضوع می تواند در رابطۀ شما اثر منفی داشته باشد. پس لازم است که ابتدا دربارۀ این تمایل خود با او صحبت کنید و نظر او را جویا شوید و سعی کنید درباره بچه دار شدن با یکدیگر به اتفاق نظر برسید. ممکن است رسیدن به تفاهم در این مورد به راحتی حاصل شود و یا اینکه احتیاج باشد که برای آن وقت بیشتری گذاشته شود. در هر حال کم کردن استرس و فشار ناشی از این تصمیم جدید در زندگی، بسیار بسیار لازم و غیر قابل چشم پوشی است.

 

وقتی 2روز مونده به پریودتون میتونین بی بی چک استفاده کنین اگه منفی شد نگران نشین برای بعضی ها دیر تر نشون میده میتونین بعد از عقب انداختن پری بازم امتحان کنین.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

farhad
31 شهریور 92 12:52
برای تبادل لینک با ما ابتدا ما رو با نام نـــی نـــی لنــــد | Çocuk Dünyası لینک کرده و به ما اطلاع دهید تا ماهم شمارو لینک کنیم